Rekrutteringsfilm

Rekruttering kan ofte være en vanskelig øvelse, og det er ofte stor kamp om de rette hodene. I et stadig mer kompetitivt arbeidsmarked, der arbeidsplassene er flere enn arbeidssøkere, er det å stikke seg ut vikitgere enn noen gang. Hvordan skal du få formidlet at arbeidsplassen din er den rette plassen for arbeidssøkeren?

Hva med en rekrutteringsfilm? Enten en omdømme byggende film, eller en som er rettet mot en spesifikk rekrutteringsprosess. Det er nemlig sånn at det er utrolig vanskelig å danne seg et bilde av hvordan tilværelsen blir på den aktuelle arbeidsplassen, gjennom en vanlig stillingsutlysning, eller et bilde. Der kommer videoformatet inn.

Jobbsøkeren vil naturlig søke etter mer informasjon om arbeidsplassen. for å danne seg et bedre bilde av hva de søker på. Dette gjør det i sosiale medier, eller på bedriftens hjemmeside. Hvis man ikke har noe videoinnhold som kan gi trygghet og underbygge det som står i stillingsutlysningen, vil man fort miste søkere.

En rekrutteringsfilm kan være målrettet en gitt rekrutteringssituasjon, eller den kan fungere mer generelt, og som kan benyttes i flere ulike rekrutteringsprosesser. Disse filmene kan være alt fra 15 sekunders snutter til sosiale medier, eller det kan være lengre informative filmer, som gir deg et grundigere innblikk i arbeidstilværelsen og kanskje arbeidsstedet du utlyser. Filmene kan benyttes organisk i egne kanaler, men også fungere fint som en del av en markedsføringskampanje. Se noen eksempler under ⬇️

Rekrutteringsfilm for Universitetssykehuset i Nord-Norge. 

Rekrutteringsfilm for Andøy VGS

Rekrutteringsfilm for Sortland Kommune